Punkt Koordynacji Wolontariatu dla Małopolski
Zapraszamy serdecznie wszystkie osoby, które są chętne, aby przeszkolić się z obszaru pomocy udzielanej dla uchodźców. Jeśli już jesteś wolontariuszem lub chcesz zaangażować się w jakieś dzieło
pomocy uchodźcom, zgłoś się do nas na szkolenia. Od września 2022 r. prowadzimy projekt dofinansowany z Województwa Małopolskiego pod nazwą:
„Punkt Koordynacji Wolontariatu dla Małopolski”.
W ramach projektu przeprowadzimy 8 paneli szkoleń w 3 obszarach tematycznych:
- udzielania realnej pomocy dla uchodźców;
- szkolenia psychologiczne (jak rozmawiać z uchodźcami i osobami w kryzysie związanym z konfliktem zbrojnym);
- szkoleń języka ukraińskiego;
Zapraszamy wszystkich chętnych!
Punkt Koordynacji Wolontariatu znajduje się przy ul. Żółkiewskiego 14, 31-539 Kraków
Nr. Tel.: (+48) 722-122-242
4 listopada ruszyły szkolenia wolonatriackie!
Pierwszy Panel szkoleń to zajęcia z języka ukraińskiego. Podstawy języka przydadzą się wolontariuszom w lepszej komunikacji z uchodźcami z Ukrainy, a co za tym idzie lepszą jakością świadczonej pomocy. Kolejne terminy szkoleń to: 08.11.2022 r. oraz 18.11.2022 r.
Kolejny panel szkoleń zakończył się
Wolontariusze zostali już przeszkoleni z podstaw języka ukraińskiego oraz z doradztwa w sprawach urzędowych. Teraz czas na panel szkoleń z zakresu psychologii. Jednymi z wielu tematów będą zagadnienia dotyczące jak rozmawiać z osobami w kryzysie i po traumie wojny oraz jak radzić sobie w trudnościami wynikającymi z pracy z ludźmi w kryzysowych warunkach.
Szkolenia z psychologiem z komunikacji
Kolejny panel szkoleń to zajęcia z psychologami o tematyce komunikacji. Opowiemy sobie na pytania jak rozmawiać z osobami w kryzysie, jak radzić sobie z traumą, jak umieć chronić w tym wszystkim siebie jako wolontariusza oraz wiele wiele innych.
Zakończenie szkoleń dla wolontariuszy
Zakończyliśmy 8 paneli szkoleń dla wolontariuszy w Punkcie Koordynacji Wolontariatu dla Małopolski. 10 osobowa grupa została przeszkolona do pomocy i pracy z uchodźcami z Ukrainy. Pierwsze panele dotyczyły podstaw językowych, kolejne pomocy uchodźcom w sprawach urzędowych a ostatnie panele pokazywały jak pracować z osobą w kryzysie i jak komunikować się. Mamy nadzieję, że te panele szkoleniowe rozwiną kompetencje uczestników i pozwolą im efektywniej służyć pomocą jako wolontariusze.